השמש זורחת, הציפורים מצייצות והסרטון לא נטען. מעצבן? לגמרי. נראה שיש לכם בעיה במהירות הגלישה ואתם זקוקים כעת לבדיקת מהירות פשוטה מהמחשב שאתם נמצאים עליו כדי להבין האם צריך לבצע פעולה עצמית כלשהי כדי לפתור את הבעיה או להתקשר (בלי עצבים, קחו אוויר) לספק האינטרנט.
כל מי שיש לו אינטרנט בבית, שזה בעצם כל אדם שלא חי במערה, יזדהה עם התסכול והייאוש של מהירות גלישה איטית. האמת היא שהתרגלנו לגלישה חלקה שמציגה לנו תוצאות מידיות ולכן כל מייל, סדרה או דפדפן שעולים לאט, חלקית ובקושי יכולים להוציא אותנו מהכלים וגם לפגוע באיכות החיים והעבודה השוטפת.
איך לבדוק מהירות גלישה דרך גוגל?
אז איך לבדוק מהירות גלישה במחשב שעליו אתם נמצאים כרגע? הדרך הפשוטה שתציג לכם את התשובה המדויקת היא להיכנס לאחד האתרים שמבצעים speed test. מדובר בשירות חינמי שאפשר למצוא בקלות דרך גוגל, שיציג לכם תוצאות מכל ספקית אינטרנט מובילה. בכניסה פנימה אל תוך העמוד תצטרכו ללחוץ על כפתור ההפעלה ואז פשוט… להמתין. הצג יראה לכם בדיוק כמה שניות נותרו עד לסיום הבדיקה ואחריה תיחשף מהירות ההעלאה ומהירות ההורדה.
ופה הדברים מעט מסתבכים. יכול להיות שמהירות ההורדה אצלכם היא למשל 45.75Mbps ומהירות ההעלאה היא 6.50Mbps, מה שאומר שתוכלו לקבל למשל מיילים במהירות גבוהה, אבל לשלוח אותם יקח זמן רב יותר. זה הזמן לבדוק שאתם מקבלים את המהירות שאתם משלמים עליה מספקית האינטרנט ולזמן טכנאי אם הנתונים ממשיכים להיות נמוכים.
כשבדיקת המהירות תקינה, אבל האינטרנט עדיין איטי
לפעמים זה לא באשמתכם ולא באשמת הספק אלא בגלל האתר שבו אתם בדיוק נמצאים. כשלים טכניים אקראיים יכולים להתרחש ממגוון סיבות ויצריכו כתבה נפרדת כדי לסקור אותם. נסו לעבור לדפדפן אחר (למשל אקספלורר או פיירפוקס במקום כרום) ולבחון אם הבעיה חוזרת באתרים אלה, למרות שתוצאת הבדיקה יוצאת תקינה.
איך לבדוק מהירות גלישה מול הספק?
גם אם הסרטון תקוע ואייקון גלגל הטעינה כבר מרתיח לכם את הדם, זו לא סיבה להקים צרחות על מוקד השירות הטלפוני. אנשי התמיכה ידריכו אתכם לבצע מספר בדיקות ידניות ובמקביל יבדקו את נתוני הגלישה אצלכם מרחוק. אם תגיעו לשיחה מראש עם תוצאת מהירות הגלישה המדויקת, ייתכן שתצליחו לבודד כבר בתחילת השיחה את הבעיה ולקבל פתרונות הרבה יותר מהירים.
תיקון עצמי של המהירות
נתחיל בזה שרוב התקלות נובעות מבעיות במחשב או מבעיות תשתית. זה הזמן לבדוק חיבורים, לאתחל את המודם ולרסט (כיבוי והדלקה) את המחשב. לאחר מכן בצעו שוב בדיקת מהירות וודאו שהתוצאה תקינה. אם לא, צרו קשר עם מוקד התמיכה של חברת תשתית האינטרנט (לאו דווקא הספקית) כדי שתבצע בדיקה מרחוק של הגדרות הראוטר והתאימות שלו. במקרים של בעיה קשה, יכול להיות שהאשמה תיפול על הראוטר עצמו ותצטרכו להחליפו, בכפוף לשירות שאתם זכאים לו או בעלות נמוכה מאוד. אם המהירות עדיין לא מספקת אתכם, תמיד תוכלו להגדיל את נפח הגלישה.